top of page

SEMINAR2024

Enevoldsen Kristoffer_Ny_forstander_LMH_06.jpg

Salige vished - gid den var min

v. Kristoffer Enevoldsen

Hvordan ved jeg, om jeg er frelst?  Er min omvendelse “ægte nok”? Kan jeg virkelig synge: “Han elsker mig, min Herre Jesus Krist”? Til seminaret skal vi dykke ned i “frelsesvished”. Vi skal både se på, hvilke gode grunde der kan være til at mangle frelsesvished, ligesom vi også skal se på de dårlige grunde. Sidst men ikke mindst skal vi dykke ned i frelsesvishedens kilder, så vores frelsesvished kan få et solidt, bibelsk fundament.

Anders Landkildehus.JPG

Kristen i grænselandet

v. Anders Landkildehus

Til nogle etiske spørgsmål giver Bibelen et klart ja eller et klart nej. I andre spørgsmål, fx om alkohol, film, musik, osv., er vi i et grænseland uden sort/hvide svar. I seminaret skal vi se på, at Bibelen stadig har noget at sige i de spørgsmål, og at det er godt at få en selvstændig navigationsevne i grænselandet.

Kerstin Hoffmann.jpeg

Abort i et sekulært samfund?

v. Kerstin Hoffmann + Kristina Kristiansen​​

Hvad er virkeligheden omkring abort i det hele taget? Hvordan taler jeg overbevisende om noget så følsomt som abort uden at gå på kompromis med sandheden og samtidigt ikke at såre nogen? Kom og få nogle svar!

Daniel Russell.jpg

 Regnbue-kristen i kirken

v. Daniel Russell
En af de nok mest sprængfarlige debatter mellem kirken og omverden - men også internt i kirken - er omkring tro og seksualitet, særligt når det kommer til LGBTQ-temaer. Er et valg mellem tro og seksualitet nødvendig, eller er det muligt at finde plads i kirken som regnbuekristen? Hvad er der på spil for både individer, men også for kirken? Hvordan ikke blot rummer vi, men også omfavner vi folk med anden seksualitet, og stadig ikke går på kompromis med troen? Hvordan kommer vi tættere på en “Christ-like” måde at tale og agere om det her ømme og sårbare emne?

Simon Stark_edited.jpg

Bibelen og Big Bang

v. Simon Stark​​​

Har naturvidenskaben ret i, at universet er 14 milliarder år gammelt, og at mennesket stammer fra aberne? Siger Bibelen klart og tydeligt, at verden blev skabt på under en uge for mindre end 10.000 år siden? Bliver man som bibeltro kristen nødt til at forkaste naturvidenskaben? Eller fortæller naturvidenskaben faktisk en historie om Guds almagt, visdom og ufattelige storhed?

Julia_edited.jpg

Krea-workshop

v. Julia Sunesen

Verdens mange blomster og flotte solnedgange vidner om Guds kreative væsen, og dette har Han også lagt i os. I dette seminar vil du selv sidde med blyanten, og jeg vil tage os igennem nogle øvelser, der vil hjælpe dig til at formidle ting gennem det kreative, som ord ikke kan.​

​​

Christian Maymann 2020.JPG

Forudbestem-melse

v. Christian Maymann​

"Er jeg forudbestemt til at gå fortabt?"
Sådan tror jeg der er en del der har tænkt igennem tiden. Men hvad siger Bibelen om forudbestemmelse? Og hvorfor får nogle troen og andre ikke gør det? Vi skal i dette seminar set lidt på nogle af de tekster som taler om forudbestemmelse og forsøge at komme lidt nærmere ind på dette gådefulde, vanskelige og følelsesmæssige udfordrende emne.

Malmgaard Ole_2021_kvadrat_hig_Res_56.jpg

Et år som volontør

v. Ole Malmgaard â€‹

Frisk på et år som volontør?

Kom og hør om volontørlivet og få et overblik over muligheder og begrænsninger. LM giver rige muligheder for både ansvar og oplevelser til volontører i missionsarbejdet i Cambodja og Tanzania.

Michael Agerbo Mørch 1.jpg

Bundet frihed

v. Michael Mørch

​Nogle gange siger man, at kristne er bundet til Gud. Ofte forstår man det som et problem, som noget, der fratager et menneske dets frihed. Men hvad er frihed overhovedet? Og hvorfor kan det være det allerbedste udtryk for frihed at være bundet?

Sebastian Olesen.jpg

Din tro er efterspurgt

v. Sebastian Olesen

De seneste år er flere og flere blevet åbne for at tale om tro. Kendte danskere fortæller åbent om deres forhold til Gud, og den åndelige søgen i samfundet vokser. Gennem hverdagsfortællinger, konkrete tips og gruppesnak er der en god chance for, at du på dette seminar får en ny frimodighed og glæde ved at dele din tro med mennesker omkring dig.​

​

bottom of page